top of page
Rectangle 4.png
Polygon 7.png
Polygon 6.png
IMG_4133_edited_edited.png
Polygon 8.png

Education Policy

Polygon 3.png
Frame 46_edited.png

International Education

国際教育

Providing children with the necessary learning for their future

We are exploring the potential of implementing an international education program for elementary education from multiple perspectives. Our curriculum balances subject-specific learning with interdisciplinary studies, while ensuring that knowledge acquisition is not neglected.

Our subjects include core learning subjects such as English, Math, Japanese, Social Science, and Natural Science in a multicultural and cross-years environment. We also offer emotional and physical education subjects such as Art and PE, as well as experiential learning courses that integrate these subjects.
Our goal is to prioritize each student's individuality and interests while acquiring the qualities, knowledge, and skills necessary to become global citizens.

未来を生きる子供たちに必要な学びを提供する

当校は、国際教育の初等教育プログラムの実施にあたり、その可能性を多角的に検証しています。知識獲得もおろそかにせず、科目学習と科目横断型学習をバランスさせるカリキュラムを実施しています。

科目は、多文化や世代を超えた環境の中でEnglish・Math・日本語・Social Science・Natural Scienceといったコア学習科目、Art・PEなどの情動運動科目、それらを統合したExperiential Learning科目の中での探究的な学習から構成されています。

一人一人の個性と興味を学びの中心におきながら、国際人材としての人間性・知識・スキルを獲得することを目標としています。

Frame 47.png

English Medium Instruction

​英語フルイマージョン教育

Support through a 40-year-old method of operating an English language school.

Our school has been providing English education for elementary school children in the community for over 40 years. While respecting the individual characteristics of each student, we assess their English language proficiency and provide necessary support, including ESL classes.

Our homeroom and subject teachers are professional educators with extensive experience as native English speakers.

英語学校運営40年のメソッドで支援

当校の運営母体は小学生向け英語教育を40年に渡り、地域の子供たちに提供して参りました。生徒一人一人の特性を尊重しつつ、英語運用能力をアセスメントしながら、必要なサポート(ESLクラスも含む)を実施していきます。

また、担任・専門科目の教師陣は英語を母国語とする長年の教師経験のある専門的な教師たちです。

Frame 48.png

Fostering Inquiry and Non-cognitive Skills

探究と非認知能力の育成

Fostering strategic learners through experience and reflection.

In order to become a strong adult capable of thriving in a changing international society, it is necessary to objectively recognize one's current self and constantly reflect on "what needs to be learned" in order to reach their goals. Our curriculum focuses on fostering self-directed learning and engaging with each individual student.

In addition to evaluating knowledge acquisition, we regularly assess the skills and abilities that will be necessary for the future, as set by our school, and understand the characteristics of each student in order to support their growth in collaboration with their families.

経験と振り返りから戦略的学習者を育てる

変わりゆく国際社会を力強く生き抜く大人になるために、目標に向けて「いまの自分」を客観的に認識し、「何を学ぶ必要があるのか」を常に振り返りをしていく力が必要になります。このような自己主導的な学びを育てるためのカリキュラムと生徒一人一人への関わり合いを基本とします。

また、知識獲得における評価のみならず、当校で設定している将来必要とされるスキル・能力を定期的にアセスメントしていきながら、生徒一人一人の特徴を把握して成長をご家庭と共に支援していきます。

20230810_032748292_iOS.jpg

Join us in Exploring

さあ、一緒に学ぼう

Group 15.png
IMG_5172.jpg
bottom of page